Skoleleder

Ansættelsestidspunkt:

01. august 2024

Lønindplacering:

Speciel overenskomst for skoleledere m.fl.

Ugentlig arbejdstid:

Fuldt timetal

Særlige bemærkninger:

Dansk Skoleforening for Sydslesvig søger en ny skoleleder til Hanved Danske Skole med tiltrædelse 01.08.2024 eller snarest derefter.

Nærmere oplysninger:

Du kan få nærmere oplysninger ved at kontakte pædagogisk konsulent Henrik Kristensen (Mobil: +49 (0)1590 4023976  eller pr. mail: henrik.kristensen@skoleforeningen.org

Handicap er ikke en hindring. Ansøgere med handicap, der er lige så kvalificerede som de øvrige ansøgere, har fortrinsadgang til stillingen.

Læs mere om Skoleforeningens behandling af dine personoplysninger i forbindelse med din ansøgning: Ledige stillinger/Oplysningspligt - Dansk Skoleforening (skoleforeningen.org)

Adresse:

Ansøgninger med relevante bilag (bl.a. kopier af eksamensbeviser fra læreruddannelsen og udtalelser) og angivelse af stilling og jobnummer sendes til job@skoleforeningen.org

Ansøgningsfrist:

28. maj 2024 12:00

Offentliggjort:

06. maj 2024

Andre:

Skole med potentiale søger innovativ leder med hjerte

Hanved Danske Skole er en attraktiv grundskole med gode rammer. Skolen har 70 elever, fordelt på 1.-6., med til dels sammenlæste klasser. Hanved er en by i vækst med et stærkt foreningsliv, præget af et velfunderet sydslesvigsk bagland. Hanved Danske Skole ligger lige syd for grænsen og er logistisk meget velplaceret med hurtig adgang til Flensborg og E45 motorvejen.

Skolen ligger i et børneunivers område med en vuggestue, en børnehave og en SFO. Hertil kommer, at den tyske skole ligger lige ved siden af med hvilken man har et godt samarbejde i forhold til nogle virkeligt gode sportsfaciliteter.

Et engageret medarbejderteam har en god aldersspredning og sammen med forældrene er de rygraden til en skole der vil udvikling. Du vil få muligheden for at præge denne udvikling i samarbejde med personalet og forældrene. Målet er at drive god skole for det lokalsamfund man er en del af. Skolen vægter samarbejde, positiv kommunikation og rummelighed.

Vi ønsker os en leder, som

• er initiativrig, engageret og involverende.
  • er tydelig i sin kommunikation og har en positiv tilgang til dette.
  • forstår at inddrage personalet og forældre i samarbejde om at udvikle skolen.
  • er anerkendende overfor store og små.
  • er empatisk i sin ledelsesstil.
  • er en lærer, der har lyst til at undervise i grundskolen.

Vi er:

• en skole med en god forældreopbakning og et tæt forældresamarbejde.
  • et fællesskab af engageret medarbejdere, der brænder for skolens fortsatte udvikling.
  • en skole med velfunderet og hjælpende fællesskab.

Du skal være læreruddannet og helst have ledelseserfaring, gerne med en ledelsesuddannelse eller lysten til at tage en. Du skal også være en administrativ stærk leder, så du har overskud til både at være pædagogisk leder, at skabe udvikling og at være aktiv i samarbejdet med lokalsamfundet.

Du vil komme til at indgå i et spændende og udviklende ledernetværk med de øvrige ledere i Dansk Skoleforening for Sydslesvig – med i alt 40 danske skoler. Skoleforeningen er anerkendt af de tyske myndigheder og følger tysk skolelovgivning.

Løn og ansættelse efter gældende overenskomster ved Dansk Skoleforening for Sydslesvig, kendskab til tysk er vigtigt.

Skolelederen har det pædagogiske, ledelses- og personalemæssige samt administrative ansvar, støttet af en stærk central forvaltning, iht. de regler og retningslinjer, der gælder ved Skoleforeningen.

Du kan få nærmere oplysninger ved at kontakte pædagogisk konsulent Henrik Kristensen  (Mobil: +49 (0)1590 4023976  E-mail: henrik.kristensen@skoleforeningen.org )

Ansøgningen med relevante bilag sendes til job@skoleforeningen.org

Ansøgningsfristen: tirsdag den 28/5 klokken 12:00

Samtaler er planlagt til uge 23 og stillingen er til besættelse 1/8 2024