Skoleleder

Ansættelsestidspunkt:

01. oktober 2024

Lønindplacering:

Speciel overenskomst for skoleledere m.fl.

Ugentlig arbejdstid:

Fuldt timetal

Særlige bemærkninger:

Dansk Skoleforening for Sydslesvig søger en skoleleder til en landsbyskole tæt på Flensborg med tiltrædelse 01.10.2024 eller snarest derefter.

Nærmere oplysninger:

Du kan få nærmere oplysninger ved pædagogisk konsulent Henrik Kristensen (+49 159 040 23 976 – eller via mail til henrik.kristensen@skoleforeningen.org.

Handicap er ikke en hindring. Ansøgere med handicap, der er lige så kvalificerede som de øvrige ansøgere, har fortrinsadgang til stillingen.

Læs mere om Skoleforeningens behandling af dine personoplysninger i forbindelse med din ansøgning: Ledige stillinger/Oplysningspligt - Dansk Skoleforening (skoleforeningen.org)

Adresse:

Ansøgninger med relevante bilag (bl.a. kopier af eksamensbeviser fra læreruddannelsen og udtalelser) og angivelse af stilling og jobnummer sendes til job@skoleforeningen.org

Ansøgningsfrist:

29. august 2024 08:00

Offentliggjort:

17. juli 2024

Andre:

EN LILLE SKOLE - STOR PÅ MULIGHEDER

Skoleleder søges til en landsbyskole tæt på Flensborg

Forestil dig, at du tager på arbejde på en skole, der emmer af klassiske trygge værdier, og som samtidig søger udvikling og fornyelse. En skole, hvor alle børn involveres i at skabe deres helt særlige skole i Husby. De støttes af aktive forældre og engagerede medarbejdere. Har du lyst til at udfordre børns lyst til at lære og nysgerrighed til at udforske, så er stillingen som vores nye skoleleder på Husby Danske Skole ledig pr. 01. oktober 2024 eller snarest derefter.

Skolen er en grundskole med ca. 50 børn fra 1. til 6. klassetrin med ansvar for 10 ansatte i skole og SFO. Vi har samlæste klasser, og qua dette indebærer stillingen en blanding af ledelse og undervisning. Næsten alle børn fortsætter i SFO’en lige efter undervisningen. Vi har erfaring i at trække på de bedste familiære værdier og strukturer, og vi fylder dem med moderne pædagogisk indhold og vores anerkendende børnesyn.

Vi deler matrikel med et dagtilbud, så der er korte veje for alle mellem børnehavetiden, undervisnings- og fritidsaktiviteter samt foreningsaktiviteter. Husby Danske Skole rummer et aktivt fællesskab, hvor børnene også efter deres skoletid oplever tilknytning. I Husby skal du ikke gå lange veje, når du vil omsætte en god ide til berigende praksis.

Skolen arbejder målrettet med inklusion af alle børn. Vi har fokus på læring, trivsel og dannelse i et flerkulturelt miljø, og vi har en naturfaglig profil. Vores udgangspunkt er dansk pædagogik, sprog og kultur, idet vi er en del af det danske mindretal i Sydslesvig.
Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads med gode og engagerede kolleger, der vægter kommunikation, tillid og dialog som fundament i samarbejdet.

Husby Danske Skole er i et fællesskolenetværk med tre grundskoler og en fællesskole. På 7. klassetrin skifter eleverne til Jens Jessen-Skolen i Flensborg. Du kommer til at indgå i et spændende og udviklende ledernetværk med de øvrige ledere i Dansk Skoleforening for Sydslesvig – med i alt 40 danske skoler. Skoleforeningen er anerkendt af de tyske myndigheder og følger tysk skolelovgivning, som er anderledes end den danske på en række områder.

Din arbejdsdag vil spænde over en bred vifte af forskellige opgaver, lige fra undervisning, skoleudvikling, administration til daglig ledelse.

Det er dig, vi søger, hvis du:

• har lyst til at være med til at skabe rammerne for den bedste skole for dejlige børn
  • er dialogorienteret, fleksibel og nærværende med en lyttende tilgang til alle
  • har lyst til at indgå i et tæt samarbejde med alle medarbejdere
  • har en værdsættende ledelsesstil – du ser muligheder frem for begrænsninger
  • inddrager medarbejderne samtidig med, at du er tydelig i din ledelse
  • tager initiativet og følger opgaver til dørs
  • ser glæden ved den administrative side af arbejdet og formår at holde overblikket
  • behersker både dansk og tysk flydende i skrift og tale
  • har lyst til at blive en del af fællesskabet i det danske mindretal.

Vi ønsker os en skoleleder, som i samarbejde med alle – børn, forældre og medarbejdere – skaber de bedste rammer, så alle oplever, at det både er sjovt, lærende og berigende at komme i skole i Husby hver dag.
Vi ønsker os en skoleleder, gerne med ledelseserfaring, der har lyst til at videreuddanne sig inden for ledelse.
Har du derudover humor og let til smil både på skolegården, i klasselokalet og på møder, så er du skolens nye skoleleder.

Se også nærmere på foreningens hjemmeside www.skoleforeningen.org og få indblik i en spændende pædagogisk hverdag i vores mindretalsinstitutioner.

Du kan få nærmere oplysninger ved pædagogisk konsulent Henrik Kristensen (+49 159 040 23 976 – eller via mail til henrik.kristensen@skoleforeningen.org).

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst ved Dansk Skoleforening for Sydslesvig.

Ansøgning med relevante bilag, såsom bl.a. kopier af eksamensbeviser på læreruddannelsen (en betingelse for at kunne søge jobbet) og udtalelser, sendes elektronisk til job@skoleforeningen.org.

Ansøgningsfrist er torsdag d. 29. august 2024, kl. 8.00.

Samtaler er planlagt til uge 37 og stillingen skal besættes pr. 01. oktober 2024 eller snarest derefter.

Vi glæder os til at høre fra dig!