NYHEDER

Læs nyt fra de danske dagtilbud og skoler i Sydslesvig.

En anderledes, aktiv dag

28 september 2024

De nye gymnasieelever på Duborg-Skolen har haft ryste-sammen-dag med en hel masse aktiviteter, der ikke ligner normalt skolearbejde.

Styrelsen gør klar til Fællesrådet

28 september 2024

Skoleforeningens styrelse har på sit møde den 24. september drøftet flere emner, som skal til førstebehandling i Fællesrådet til november.

En engel med personlige aftryk

28 september 2024

De ældste elever på Nibøl Danske Skole var i foråret med til at skabe en fredsengel, som man nu kan komme helt tæt på - og som har en tvilling på den danske side af grænsen.

Ud af skallen og i gang med livet

21 september 2024

Efter en svær start på karrieren, hvor Doreen Seidler følte sig nedbrudt og usikker, fandt hun i Skoleforeningen den støtte og tryghed, hun havde brug for til at genopbygge sin selvtillid og finde glæde igen.

Nomernes far tryllebandt sit publikum

21 september 2024

Forfatter og tegner Jan Kjær har været på besøg i Sydslesvig. Hans sidste stop var Hiort Lorenzen-Skolen, hvor festsalen var fyldt af begejstring.

En weekend, to sprog, mange oplevelser

14 september 2024

I den første weekend af skolernes efterårsferie kan familier mødes på tværs af grænsen, når SSF, Grænseforeningen og Jaruplund Højskole inviterer til sprogfestival.